اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیورزشی

آموتا: من مربی جاه طلبی هستم و عاشق سکو هستم

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، حسین عموتا مراکشی، مربی اولین تیم فوتبال باشگاه الجزیره با ابراز خوشحالی از هدایت “غرور ابوظبی” و مربیگری برای اولین بار در لیگ امارات، تاکید کرد که الجزیره یک باشگاه است. با پتانسیل عالی و تیم قهرمانی که همیشه به دنبال برتری است و آرزو دارد فصل آینده با الجزیره روی سکو باشد. آموتا پس از انعقاد قرارداد با او به عنوان سرپرست کادر فنی برای هدایت این تیم در فصل بعد، به مدت دو فصل، وظیفه مربیگری الجزیره را بر عهده گرفت و جانشین گریگوری دوورنه فرانسوی شد که در پایان این تیم را هدایت کرد. فصل گذشته، زیرا قرارداد الجزیره با آموتا، شتاب بزرگی برای زندگینامه و موفقیت های مربی مراکشی در سطح تمرین در طول سال ها بود.

نام مستعار

آموتا با ویداد کازابلانکا، فتح رباط، ارتش سلطنتی مراکش، السد قطر و تیم ملی مراکش با قهرمانی در لیگ قهرمانان آفریقا، دو بار قهرمانی در کنفدراسیون ملل آفریقا، لیگ مراکش و همچنین قهرمانی های بسیاری به دست آورد. لیگ قطر، علاوه بر جام آفریقا برای تیم های داخلی، علاوه بر موفقیت اخیرش با تیم ملی اردن، با صعود به فینال آخرین دوره جام ملت های آسیا در قطر و صعود با النشامه به مرحله نهایی. از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026.

عموتا گفت: من یک مربی جاه طلب هستم و خیلی از زمان خود را به آن اختصاص می دهم الجزیره که از پتانسیل بالایی برخوردار است، معتقدم پروژه باشگاه در راستای اهداف من به عنوان مربی است.

تخصص

آموتا دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تمرینات ورزشی است و عنوان بهترین مربی لیگ ستارگان قطر در فصل 2012-2013، بهترین مربی لیگ مراکش در فصل 2016-2017 و بهترین مربی در سال 2020 را دریافت کرد. جام ملت های آفریقا علاوه بر کسب جوبیل نقره ای اردن در سال 2024. پس از موفقیت او با تیم ملی اردن.

وی افزود: این تیم فصل گذشته را در رده هشتم لیگ حرفه ای به پایان رساند و امیدواریم در جمع سه تیم برتر قرار بگیریم و تیم را به مسیر پیروزی ها و رقابت برای عنوان قهرمانی برگردانیم.

وی در خصوص اهداف خود در دوران آماده سازی قبل از شروع فصل گفت: در فصول گذشته با اعداد و ارقام تیم آشنا شدم و تمرکزم را روی شناخت از نزدیک توانایی های بازیکنان گذاشتم که بسیار مهم است. برای موفقیت ارتباط بین ما، و ما در حال تلاش برای تعیین اهداف فردی و شخصی برای هر بازیکن هستیم، تا توانایی های او را توسعه دهیم، این در توسعه عملکرد جمعی تیم منعکس می شود، اما البته ما نیاز به یک دوره طولانی تر داریم تاثیر مثبتی روی بازیکنان و کل تیم دارد.»

یک فرصت

عموتا تاکید کرد: جستجوی عناوین و در عین حال فرصت دادن به بازیکنان جوان بدون مشکل نیست و بنابراین فرصت دادن به بازیکنان جوان باید حساب شده و در صورت عدم تحمیل مسئولیت بیش از حد و باهوش باشد. مربی کسی است که موفق می شود به تدریج جوانان را با تیم ادغام کند و در یک فضای مثبت به این نکته اشاره کند که ترکیب مناسبی را بیابد که از طریق آن بر ترکیبی از تجربیات و عناصر جوانی تکیه کند و تیم را برگرداند. به پیروزی ها

آموتا در پیامی خطاب به هواداران الجزیره تاکید کرد که مردم حق دارند در مواقعی عصبانی شوند، اما باید به توانایی های تیم خود اطمینان داشته باشند و گفت: به سهم خود تلاش می کنیم تا تمام تلاش خود را برای کسب نتایجی که هواداران را خشنود می کند به کار گیریم و از آنها می خواهیم که از بازیکنان حمایت کنند و پشت تیم بایستند، زیرا هدف ما بازگشت به عناوین قهرمانی و خوشحالی در پایان فصل در کنار هواداران است. تیمی که به فوتبال امارات افتخار می کند.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا